Legitymacje - nowy moduł do składania wniosków
Uprzejmie informujemy, że w dniu 12 stycznia 2013 roku o godz. 00.00 zostanie uruchomiony w systemie mDoradca nowy moduł do składania przez doradców podatkowych wniosków o legitymacje. Moduł ten powstał w oparciu o postanowienia umowy podpisanej przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych z Państwową Wytwórnią Papierów Wartościowych w dniu 20 grudnia 2012 r. Zawarcie nowej umowy miało na celu ułatwienie i przyspieszenie procedury wydawania legitymacji doradcom podatkowym. Z dniem 12 stycznia 2013 r. wszystkie czynności związane z uzyskaniem legitymacji będą wykonywane wyłącznie za pośrednictwem panelu mDoradca, począwszy od wypełnienia wniosku przez doradcę podatkowego, jego weryfikacji przez pracowników Biura KIDP, wysyłki do PWPW aż do uzyskania informacji o przygotowaniu legitymacji do odbioru. Na każdym etapie tej procedury doradca podatkowy, logując się do systemu mDoradca, będzie mógł sprawdzić status swojego wniosku, a po jego wysłaniu do PWPW przewidywany termin odbioru legitymacji.
Poniżej znajduje się instrukcja składania wniosków o legitymacje – co zrobić, aby uzyskać legitymację?
1. Zalogować się do panelu mDoradca.
2. Wejść w zakładkę mWnioski i wybrać opcję „Nowa legitymacja dla doradcy podatkowego”.
3. Wypełnić wszystkie dane, dodać zdjęcie i wzór podpisu.
4. Kliknąć opcję „wyślij”.
5. Na liście wniosków pojawi się złożony wniosek ze statusem nowy (wniosek oczekuje na weryfikację).
6. Przy złożonym wniosku będzie odnotowywany jego status - informacja na jakim etapie realizacji znajduje się wniosek.