Data publikacji: 2025-01-03

ZAPRASZAMY NA SZKOLENIE WYJAZDOWE ORGANIZOWANE PRZEZ MAZOWIECKI ODDZIAŁ KIDP - Hotel Sobienie Królewskie Golf & Country Club - 31 stycznia - 1 lutego 2025 r.

Mazowiecki Oddział KIDP serdecznie zaprasza do udziału w szkoleniu wyjazdowym, które odbędzie się w dniach 31 stycznia – 01 lutego 2025 r.  w Hotelu Sobienie Królewskie Golf & Country Club - nowoczesnym centrum konferencyjny pod Warszawą.                                                                                       

Termin: 31 stycznia – 01 lutego 2025 r.

Miejsce: Hotel Sobienie Królewskie Golf & Country Club

Hotel Sobienie Królewskie - Konferencje, szkolenia, pikniki pod Warszawą | Hotel Sobienie Królewskie

Cena: 630 brutto /os. (w pokoju dwuosobowym)   

750 brutto / os. (w pokoju jednoosobowym) 

Liczba punktów, którą można uzyskać: 10.0

Informacja organizacyjne: 

Szkolenie przewidziane jest wyłącznie dla doradców podatkowych. 

Koszt uczestnictwa i zakwaterowanie:

  • w pokoju dwuosobowym:
     
    • 630 zł/os. brutto dla doradcy podatkowego (niezalegającego z opłatą składek członkowskich) z zakwaterowaniem w pokoju dwuosobowym
    • 1 230 zł/os. brutto dla doradcy podatkowego zalegającego z opłatą składek członkowskich do 360 zł z zakwaterowaniem w pokoju dwuosobowym
    • 1 630 zł/os. brutto dla doradcy podatkowego zalegającego z opłatą składek członkowskich powyżej 360 zł z zakwaterowaniem w pokoju dwuosobowym 
       
  • w pokoju jednoosobowym:
     
    • 750 zł/os. brutto dla doradcy podatkowego z (niezalegającego z opłatą składek członkowskich) zakwaterowaniem w pokoju jednoosobowym
    • 1 350 zł/os. brutto dla doradcy podatkowego zalegającego z opłatą składek członkowskich do 360 zł z zakwaterowaniem w pokoju jednoosobowym
    • 1 750 zł/os. brutto dla doradcy podatkowego zalegającego z opłatą składek członkowskich powyżej 360 zł z zakwaterowaniem w pokoju jednoosobowym 
       

W cenie szkolenia: 

  • Zakwaterowanie w hotelu w pokojach jednoosobowych (maksymalnie 10 miejsc) i dwuosobowych (zameldowanie od godz. 15:00, wymeldowanie do godz. 11.00)
  • Wyżywienie: lunch i uroczysta kolacja z DJ (dzień I), śniadanie i obiad (dzień II)
     

Rezerwując nocleg w pokoju dwuosobowym prosimy o przesyłanie imion i nazwisk osób, które będą wspólnie zakwaterowane w jednym pokoju (adres mailowy: mazowiecki@kidp.pl )

Warunki uczestnictwa: 

Prosimy o potwierdzanie chęci uczestnictwa w szkoleniu za pomocą panelu mDoradca najpóźniej do dnia 24.01.2025 r. 

Wpłaty prosimy dokonać do dnia 24.01.2025 r. przelewem na konto Mazowieckiego Oddziału KIDP:

mBank: 97 1140 1124 0000 4004 3000 1016

Mazowiecki Oddział KIDP

ul. Nowogrodzka 21

00-511 Warszawa

W przypadku niezgłoszenia rezygnacji udziału w szkoleniu w wyznaczonym terminie (tj.: do 15.01.2025 r.) w panelu mDoradca, zgłoszenie będzie traktowane jako zobowiązanie do uczestnictwa.

Tym samym brak rezygnacji w wyznaczonym terminie stanie się podstawą do wystawienia faktury oraz skutkować będzie zobowiązaniem do uregulowania należności zgodnie z zasadami uczestnictwa.

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu na listę uczestników szkolenia decyduje kolejność zgłoszeń. 

Pragniemy jednak zaznaczyć, że liczba miejsc jest ograniczona możliwościami organizacyjnymi, a gwarancję uczestnictwa zapewnia przyjęcie dokonanego zgłoszenia w systemie mDoradca przez pracownika biura Oddziału.

Program szkolenia: 

Dzień I - 31.01.2025      

10.00 - Rejestracja          
11.00 - Rozpoczęcie szkolenia -,,Rozliczanie dochodów PIT z dochodami z zagranicy za rok 2024 oraz rozliczanie osób zagranicznych w Polsce” cz. I, prowadzący: Marcin Grześkowiak 
14.00-14.30 - Lunch        
15.00-17.30 - Szkolenie -,,Rozliczanie dochodów PIT z dochodami z zagranicy za rok 2024 oraz rozliczanie osób zagranicznych w Polsce” cz. II, prowadzący: Marcin Grześkowiak 
17.30-19.00 - Korzystanie z SPA 
19.00-24.00 - Uroczysta kolacja z DJ         
 

Dzień II – 01.02.2025 

7.00-9.00 - Śniadanie
10.00 - Szkolenie -,,PIT, CIT, VAT i składka zdrowotna od stycznia 2025 roku oraz projektowane zmiany w składce zdrowotnej na rok 2026”, prowadzący: Tomasz Wojewoda          
15.00 - Obiad
16.00 - Zakończenie szkolenia 


PIT, CIT, VAT i składka zdrowotna od stycznia 2025 roku oraz projektowane zmiany w składce zdrowotnej na rok 2026

Program szkolenia:

I.             Zmiany, od 1 stycznia 2025 r., w zakresie składki zdrowotnej: obniżenie minimalnej podstawy wymiaru składki zdrowotnej, wyłączenie z podstawy wymiaru sprzedaży środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych itp.

II.            Projektowane zmiany w zakresie składki zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r.

III.          Zmiany od 1 stycznia 2025 r. w zakresie PIT i CIT

1.            „Kasowy PIT” wprowadzenie możliwości wyboru przez przedsiębiorców kasowej metody rozliczania przychodów i kosztów uzyskania przychodów, warunki stosowania, zasady rozliczeń.

2.            Zmiany w rozporządzeniu MF w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

3.            Nowa ulga z tytułu zatrudnienia żołnierzy Obrony Terytorialnej lub Aktywnej Rezerwy – limity odliczeń, zasady korzystania z ulgi itp.

4.            Podwyższenie limitu przychodów obligującego do prowadzenia ksiąg rachunkowych przez osoby fizyczne i spółki osobowe.

5.            Podwyższenie limitów kwotowych warunkujących konieczność objęcia rocznego sprawozdania finansowego badaniem przez firmę audytorską.

6.            Wprowadzenie, od 1 stycznia 2025 r., obowiązku składania JPK_CIT (JPK_KR_PD) po zakończeniu roku podatkowego (obrotowego) bez wezwania ze strony urzędu skarbowego, dla wybranych kategorii największych podatników podatku dochodowego od osób prawny.

7.            Zmiany w zakresie stosowania indywidualnych stawek amortyzacyjnych dla wytworzonych we własnym zakresie budynków (lokali) niemieszkalnych i budowli po raz pierwszy wprowadzonych do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podatnika.

IV.          Wygaśnięcie, od 1 stycznia 2024 r., czasowego zwolnienia z obowiązku rozliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych przez spółki oraz podatkowe grupy kapitałowe, które w roku podatkowym poniosły stratę albo osiągnęły udział dochodów w przychodach w wysokości nie większej niż 2%. Zasady obliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego za 2024 r.

V.           Zmiany od 1 stycznia 2025 r. w zakresie VAT

1.            Nowe rozporządzenie MF w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

2.            Wprowadzenie możliwości korzystania przez polskich podatników ze zwolnienia podmiotowego, dla tzw. drobnych przedsiębiorców, w innych krajach UE (procedura SME) – warunki stosowania zwolnienia, obowiązki sprawozdawcze, zasady rozliczeń.

3.            Wprowadzenie możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego w Polsce przez podatników z innych państw Unii Europejskiej - warunki stosowania zwolnienia, obowiązki sprawozdawcze, przepisy przejściowe.

4.            Zmiany w zakresie wliczania wartości WDT do limitu zwolnienia podmiotowego w Polsce (200.000 zł rocznie).

5.            Zmiany w zakresie ustalania, w obrocie międzynarodowym, miejsca świadczenia usług wstępu na imprezy kulturalne, artystyczne, sportowe, naukowe, edukacyjne, rozrywkowe itp. w przypadku gdy obecność na nich jest wirtualna – zasady rozliczania eksportu i importu usług.

6.            Odroczenie obowiązku zapewnienia współpracy kasy rejestrującej online z terminalem płatniczym.

7.            Nowe zasady, od 1 października 2025 r., rozliczania kaucji za opakowania w związku z wejściem w życie systemu kaucyjnego w Polsce.

VI.              Bieżące problemy i zagadnienia.

1.            Zasady dokumentowania kosztów uzyskania przychodów.

2.            Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.

3.            Wydatki na nabycie programów komputerowych – zasady zaliczania bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych, przypadki gdy nie powstaje obowiązek poboru podatku u źródła.

4.         Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.

5.         Świadczenia na rzecz pracowników – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.

6.         Zasady potrącania podatku naliczonego, odliczanie podatku VAT z faktur zawierających tzw. błędy mniejszej wagi (np. błąd w nazwie lub adresie nabywcy bądź sprzedawcy, błąd w NIP-ie, błąd w dacie sprzedaży itp.) bez obowiązku wystawiania noty korygującej lub faktury korygującej oraz z faktur wystawionych przez podmioty nie zarejestrowane jako podatnik VAT.

7.            Najczęściej występujące problemy praktyczne związane z potrącaniem podatku naliczonego – odliczanie podatku VAT z faktur zawierających błędy dotyczące kwoty podatku, stawki, ceny, wartości lub ilości towarów, niedobory, straty, zakup usług gastronomicznych i noclegowych, zakup usług cateringowych, zakup alkoholu.

8.            Czynności nieodpłatne: użyczenia, prezenty, nagrody, przekazanie i zużycie towarów oraz świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, prezenty o małej wartości, drukowane materiały reklamowe bądź informacyjne, próbki, świadczenia na rzecz pracowników, świadczenia finansowane z ZFŚS, świadczenia wynikające z przepisów BHP (odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.), darowizny, świadczenie usług bez pobrania należności – zasady rozliczania na gruncie VAT.

9.            Odpowiedzi na pytania uczestników.

 

Serdecznie zachęcamy do udziału w szkoleniu!